با این 10 روش کنترل میگرن را به دست بگیرید | تغذیه سالم

با این 10 روش کنترل میگرن رو به دست بگیرین

میگرن تنها یه سردرد ساده نیس. این در واقع یه مریضی بسیار پیچیده با طیف خیلی از علائم ضعیف کننده س که بیشتر با سردردهای شدید مشخص می شه. بقیه نشونه ها ممکنه شامل حساسیت شدید دید به نور، صداها، بوهای خاص و هم استفراغ و حالت تهوع باشه.با اینکه میگرن بسیار ناراحت کننده س اما روشای ساده و موثری واسه کنترل و مدیریت اون هست. در ادامه با 10 مورد از این روش ها آشنا میشیم.

میگرن

1. به یه زمانبندی خاص معتقد باشین:

سبک زندگی و فعالیتای روزمره شما هر چیزی که هست باید به یه زمانبندی منظم معتقد باشین. این زمانبندی ممکنه شامل رفتن به تختخواب و بیدار شدن تو یه زمان مشخص، خوردن غذا در وعده های غذایی منظم و انجام تمرینات ورزشی روزانه باشه.

2. محرکای میگرن رو شناسایی کنین و جلوی اونو بگیرین:

بیشتر این محرکا ممکنه نوع خاصی از غذاها مثل شکلات تلخ یا پنیر باشه.

3. داده های ثبت شده رو موشکافی کنین:

محرکایی رو که در عرض چند ماه به دست آورده اید موشکافی کنین تا به یه نتیجه پایانی برسین.

4. یه مکمل مناسب در نظر بگیرین:

تحقیقات نشون داده که منیزیم، ویتامین B2 و CoQ10 جزو مکملایی هستن که اثر آرامش بخشی دارن.

5. هر گونه ورزش شدید رو کم کنین:

محققان نشون دادن که درد در بعضی از مواقع با انجام تمرینات ورزشی شدید بدتر می شه. تلاش کنین از یوگا استفاده کنین که می تونه باعث ایجاد آرامش، کاهش استرس و درد شه. ورزشای هوازی ملایم هم می تونه به نابود کردن سفتی در گردن و شونه ها کمک کنه.

6. از یه رژیم غذایی سالم پیروی کنین:

از موادی مثل سبزیجات سبز، گوجه فرنگی، آجیلا، حبوبات، نخودفرنگی و غلات کامل که پر از منیزیم هستن استفاده کنین. کمبود منیزیم در بدن می تونه گرش خون به مغز رو کمتر کنه و همین امر باعث ایجاد حملات میگرنی می شه. غذاهای شامل امگا 3 مثل تن ماهی و ساردین هم اثرات آرامش بخشی خوبی دارن و واسه سلامت قلب مفیدن.

7. سطح قند خون خود رو بررسی کنین:

افت قند خون یه محرک شایع واسه سردردهای میگرنی حساب می شه. در این شرایط گلوکز بیشتری وارد جریان خون می شه و همین امر منتهی به افزایش فشار خون می شه.

8. سیگار رو ترک کنین:

اگه به سیگار کشیدن یا بوی اون حساسیت دارین، این موضوع می تونه باعث ایجاد حملات میگرنی شه. با دوری از رفتن به این جاها یا ترک سیگار می تونین سردردهای میگرنی خود رو بهتر کنین.

9. پیشگیری رو تمرین کنین:

داروهای زیادی در بازار هست که می تونه جلوی بروز میگرن رو بگیره. اینکه شما به میگرن طولانی گرفتار هستین یا خیر هیچ فرقی نمی کنه. دکتر ممکنه داروهایی رو واسه شما تجویز کنه. این داروها واسه آرامش درد و نشونه های میگرن طراحی شدن و به پیگشیری از بروز حملات میگرنی کمک می کنن. داروها رو همونجوری که پیشنهاد شده استفاده کنین. یکی از داروهای عادی ضد میگرنی سوماتریپتانه. همیشه از دفترچه اطلاعات موجود در قوطی داروها استفاده کنین.

10. مصرف کافئین خود رو بررسی کنین:

مصرف زیاد کافئین باعث می شه رگای خونی موجود در دور و بر مغز بیشتر از عادی منقبض شه. همین امر منتهی به ایجاد سردردهای میگرنی می شه. بیشتر از 300 میلی گرم( برابر 5 فنجون قهوه فوری) قهوه در روز می تونه باعث ایجاد مشکلات زیادی شه.

مثل بیشتر آدمایی که در این عصر فناوری زندگی می کنن، شمام ممکنه زندگی پرمشغله ای داشته باشین. به کار گیری نکاتی که در این مقاله گفته شه می تونه در کنترل و مدیریت میگرن به درد بخور باشه. هم اینکه بعضی از تغییرات کوچیک در سبک زندگی واسه کمک به درمان و مدیریت میگرن به درد بخور هستش./ مجله سلامت

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *