با این 12 توصیه حریف سرماخوردگی شوید

با این 12 پیشنهاد حریف سرماخوردگی شید

وقتی که سرما می خورید، بهترین کار یعنی: نوشیدن زیاد مایعات، استراحت بیشتر و نرفتن سر کار یا مدرسه.

معمولا آبریزش بینی، سرفه و گرفتگی بینی در موقع سرماخوردگی، مانع از انجام مطلوب فعالیتای روزانه فرد می شه.

 

1- به آرومی ورزش کنین.

بعضی تحقیقات نشون داده که ورزش کردن باعث می شه که احساس بهتری داشته باشین.

اگه شما احساس مریضی می کنین، کمی ورزش کنین. اما اگه تب دارین، بهتره در خونه استراحت کنین، چون ورزش کردن در حالت تب، ضربان قلب رو زیاد می کنه.

اگه به سالن ورزشی می رید، بعد از به کار گیری دستگاه های ورزشی، خوب اونا رو تمیز کنین تا از انتقال میکروبا به بقیه افراد جلوگیری کنین.

ورزش موجب افزایش تولید آنتی بادیا در بدن می شه. آنتی بادی ها با میکروبا مقابله می کنن.

اگه در بیرون از منزل و جلوی نور آفتاب ورزش کنین، اندازه ویتامین D بدن رو بالا می برید.

با ورزش کردن، استرس خود رو کاهش می دید و سیستم ایمنی بدنتون رو تقویت می کنین.

 

2- در حالت خواب آلودگی، رانندگی نکنین.

وقتی که مریض هستین، نمی تونین خوب بخوابین و ممکنه از داروهایی استفاده کنین که باعث خواب آلودگی شما شه.

پس همیشه قبل از رانندگی، برچسب داروهای خود رو بخونین، چون بعضی داروها موجب خواب آلودگی می گردن.

شنا خوبه، اگه ناراحتی و یا درد قفسه سینه و یا درد گوش دارین، بهتره از شنا کردن بیخیال شین و به مقدار کافی استراحت کنین

3- رابطه جنسی خود رو با همسرتون کم کنین.

تحقیقات نشون داده که داشتن رابطه جنسی باعث افزایش ایمنی بدن می شه.

اما اگه عطسه و سرفه می کنین، می تونین میکروبا رو به همسرتون منتقل کنین.

 

4- سر کار یا مدرسه نرید.

اگه تب دارین، باید بدونین مریضی شما مسریه و باید در خونه بمونین تا بقیه رو مریض نکنین.

اگه تب ندارین، از داروهای مسکن استفاده کنین تا علائم سرماخوردگی رو کم کنین.

مرتب دستای خود رو بشورید و سر کار یا مدرسه نرید.

5- بخندین.

اگه آبریزش بینی و احساس مریضی دارین، در حال استراحت یه فیلم طنز ببینین.

یافته های محققان نشون میده، خندیدن باعث افزایش ایمنی بدن می شه.

 

6- واسه حفظ سلامت سینوسا، شنا کنین.

وقتی که در آب هستین، جریان خون در راه های بینی زیاد می شه و تنفس از راه بینی رو بهتر کنه.

اما اگه ناراحتی و یا درد قفسه سینه و یا درد گوش دارین، بهتره از شنا کردن بیخیال شین و به مقدار کافی استراحت کنین.

 

7- با هواپیما به مسافرت نرید.

اگه شما گرفتگی بینی دارین، مسافرت هوایی می تونه موجب درد گوش و درد سینوسا شه.

هم اینکه افزایش فشار در هواپیما می تونه موجب پارگی پرده گوش شه.

شما در طول پرواز باید همراه خود اسپری بینی و بطری آب داشته باشین.

در هواپیما، هوای خشک می تونه راه های تنفسی در بینی رو ملتهب کنه و باعث خون دماغ شه.

 

8- سیستم ایمنی بدن رو تقویت کنین.

مواد غذایی که دارای مقدار زیادی عنصر روی، ویتامینای گروه B، ویتامین C و فلاوونوئیدها هستن، کمک به رفع سرماخوردگی می کنن.

 

9- خوب بخوابین.

8 ساعت در شب، بخوابین. خواب شب، سیستم ایمنی بدن رو تقویت می کنه و بدن در مقابل سرماخوردگی و آنفلوانزا مقاوم می شه.

 

10- دستای خود رو مرتب بشورید.

با شستن دستا به مدت 20 ثانیه، میکروبا از بین می رن.

 

11- رابطه اجتماعی با بقیه داشته باشین.

دوستی با دوستان، خونواده، اقوام و کلا رابطه برقرار کردن با مردم، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از سرماخوردگی جلوگیری می کنه.

 

12- خوش بین باشین.

خوشحالی، شادی و خوش بین بودن باعث کاهش ابتلای به مریضی می شه.

مریم سجادپور

بخش سلامت تبیان

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Business Key by Axle Themes