با این 12 ماده خوراکی عمر خود را زیاد کنید | تغذیه سالم

با این 12 ماده خوراکی عمر خود رو زیاد کنین 

سلامت بدن و افزایش عمر بستگی زیادی به تغذیه و خوراکی ما دارن باید بدونین که اگه تغذیه خوبی داشته باشین می تونین بیشتر عمر کنین. راه های زیادی واسه به تاخیر انداختن پیری و حفظ جوونی هست که یکی از اونا اتخاذ رژیم غذایی سالم به نفع پوست و بقیه قسمتای بدنه.

تحقیقات نوین نشون میده که یه رژیم غذایی پر از سبزیجات، غلات سبوس دار، و حتی غذاهای دریایی به حفظ ظاهر جوون تر و طول عمر طولانی تر کمک می کنه. علاوه بر این، یه رژیم غذایی سالم در پیشگری از آسیبای اکسیداتیو و کاهش التهاب در بدن موثره. اما بهترین غذاها واسه رسیدن به این اهداف کدوما هستن؟

زغال اخته: بنا به تحقیقات، غذاهایی که شامل فیتوکمیکالا یا مواد شیمیایی گیاهی هستن، به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در بدن کمک می کنن. در واقع این غذاها به کاهش آسیب سلولی و بافت منجر شده و روند پیری رو به تعویق میندازن. خبر خوب اینه که زغال اخته پر از مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانینه.

بادام: محققان فکر می کنن که یه رژیم غذایی پر از منیزیم نقش مهمی در کند شدن روند پیری داره. با اینکه بادام پر از این ماده معدنیه اما اگه به خوردن اون علاقه ای ندارین، می تونین بادام زمینی رو جانشین اون کنین. اسفناج هم پر از منیزیمه. با این حال بادام فواید سلامتی دیگری داره و از چربیا و پروتئین سالم غنیه.

گوجه فرنگی: یه منبع قابل توجه از مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدانا واسه مقابله با روند پیری حساب یم شه. مصرف گوجه فرنگی به صورت خام ویتامین ث بیشتری به بدن تون میرسونه در حالی که طبخ اون منتهی به افزایش سطح آنتی اکسیدانای این میوه می شه.

دانه کتون: غذاهای پر از اسیدهای چرب امگا 3 نقش مهمی واسه کاهش التهاب و جلوگیری از آسیب سلولی در بدن دارن. بذر کتون یکی از این مواد غذاییه.

اسفناج: مانند زغال اخته، اسفناج هم دارای مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدانا واسه کاهش التهاب و آسیب سلولیه. اسفناج هم اینکه فیبر بالایی داره و می تونه منتهی به سلامت روند گوارش شه.

لوبیا: علاوه بر این که پر از فیبر، پروتئین و کربوهیدرات واسه جلوگیری از اضافه وزن است، ترکیبات ضد التهابی واسه عقب انداختن روند پیری هم داره. شکلای جور واجور لوبیاها شامل بالاترین مقادیر آنتی اکسیدانا هستن.

ماهی قزل آلای وحشی: این نوع ماهی هم پر از اسیدهای چرب امگا 3 واسه کاهش التهاب و کمک به کند کردن روند پیریه. واسه گرفتن بهترین یافته های سلامتی از ماهی قزل آلا از خرید نوع پرورشی اون دوری کنین و یا ماهی ساردین یا تن رو به رژیم غذایی تون اضافه کنین.

ماست: شکلای جور واجور ماست شامل باکتریای سالم شناخته شده به عنوان پروبیوتیکا هستن که به بهتر شدن روند هضم در دستگاه گوارش، کاهش التهاب و بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کنن. در انتخاب ماست، نوع کم قند و با فیبر فراوون اونو تلاش کنین انتخاب کنین.

زردچوبه: زردچوبه شامل ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی واسه کند کردن روند پیریه. کورکومین موجود در این ادویه روند التهاب رو در بدن کند می کنه.

سیر: سیر شامل آلیسینه؛ یه ماده ضد التهابی و آنتی اکسیدانی واسه مقابله با بیماریای قلبی، و فشار خون بالا که اثرات ضد پیری هم داره.

شکلات تیره: فلاوانول موجود در کاکائو یه آنتی اکسیدانه که تاثیر برعکس روی روند پیری میذاره و خواص ضد التهابی داره.

آووکادو:   مثل مغز میوه و ماهی، آووکادو دارای چربی خوبه. گلوتاتیون موجود در اون خاصیت ضدپیری داره و بیشتر مصرف اون واسه سم زدایی از بدن پیشنهاد می شه. با دفع سموم از بدن گلوتاتیون علاوه بر بر طرف کردن جوش و چین و چروک، باعث کند شدن رشد بعضی از توده های سرطانی هم می شه.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *