دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه مقایسه¬ای آمادگی دستگاه¬های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان در زمینه¬ی زیرساخت¬های پیاده¬سازی مدیریت دانش

قسمتی از متن پایان نامه :

– تکامل مدیریت دانش

زمانی که سازمان­ها به سرعت به فناوری روی آوردند، تصور کردند که قدرت فوق­العاده رایانه، سیستم‌ها و بانک­های اطلاعاتی پیشرفته می­تواند بر کلیه معضلات سازمانی فائق آید، پس بخش­های فن­آوری اطلاعات مرکز فعالیت­های مدیریت دانش بودند. اما وقتی خبرگی و دانش نهفته بشر­ها مرکز توجه واقع گردید، سایر رشته­ها و بخش­ها نیز به­تدریج درگیر شدند. در شروع کار به مدیریت دانش فقط از بعد فناوری نگاه می­گردید و آن را یک فناوری می­پنداشتند. اما بتدیج سازمان­ها دریافتند که برای بهره گیری واقعی از مهارت کارکنان، چیزی ماورای مدیریت اطلاعات مورد ­نیاز می باشد. بشر­ها پیش روی ابزارهای چاپی یا الکترونیکی، در مرکز توسعه، اجرا و موفقیت مدیریت دانش قرار می­گیرند و همین عامل انسانی وجه فرق مدیریت دانش از مفاهیم مشابهی زیرا مدیریت اطلاعات می باشد. (بلر[1] و دیگران، 2002)

با در نظر داشتن مطالب فوق، در اقدام اهداف مدیریت دانش را می­توان به صورت زیر اختصار نمود:

ایجاد انباره دانش، ارتقای دارایی­های دانشی، بهینه­سازی فضای دانشی و مدیریت دانش به عنوان یک دارایی (داونپورت[2] و دیگران، 1998).

مدیریت دانش، مطلب جدیدی نیست. می­توان گفت که از صدها سال پیش که صاحبان شرکت‌های خانوادگی، تجار، کشاورزان، پیشه­وران و سایر حرف، مهارت‌های مورد نیاز را به فرزندان و شاگردان خود انتقال می­داده­اند، مدیریت دانش نیز وجود داشته می باشد (هانسن[3]، 1999). با این تفاصیل مطالعات و مطالعه­های مدیریت دانش در دهه اخیر به گونه جدی مورد توجه قرار گرفته­می باشد.

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

2-4-4- ظهور مدیریت دانش

مطالعات صاحبنظرانی مانند ایلکاتومی (تومی[4]، 1999)، باب روو وینوگراد[5] (1977) نشان می­دهد که از اوائل دهه 1960 به گونه پراکنده در مورد مدیریت دانش مطالبی ارائه شده­می باشد. به عنوان مثال، آررو در سال 1962 به اهمیت تجربه در ایجاد دانش تصریح کرده و یا شون در سال 1963 در مقاله­ای با عنوان ‹‹خلاقیت و تکامل ایده­ها›› به اظهار اهمیت دانش ضمنی و تأثیر آن در یادگیری پرداخته می باشد (شان[6]، 1963).

پولانی هم در سال 1967 بین دو نوع صریح و ضمنی تفاوت قائل شده و معتقد می باشد که ما بیش از آنکه می­گوئیم، می­دانیم.

[1].Blair D C & Chag G

[2].Davenport Th, Delong D W , Beers M C

[3] Hansen

[4] Tuomi

[5] Bobrow & Winograd

[6] Schon

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

هدف اصلی

  • ارزیابی وضعیت عوامل زمینه­ای در پیاده­سازی مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان

اهداف فرعی (ویژه):

  • مطالعه و ارزیابی وضعیت شاخص­های عامل فناوری برای استقرار مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان
  • مطالعه و ارزیابی وضعیت شاخص­های عامل فرهنگی برای استقرار مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان
  • مطالعه و ارزیابی وضعیت شاخص­های عامل فرآیندهای مدیریت دانش برای استقرار مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان
  • مقایسه دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان در ارتباط با زیرساخت های مدیریت دانش

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه مقایسه¬ای آمادگی دستگاه¬های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان در زمینه¬ی زیرساخت¬های پیاده¬سازی مدیریت دانش  با فرمت ورد