دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه مقایسه¬ای آمادگی دستگاه¬های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان در زمینه¬ی زیرساخت¬های پیاده¬سازی مدیریت دانش

قسمتی از متن پایان نامه :

-فرآیند تکامل مدیریت دانش

در این بخش طریقه تکاملی مدیریت دانش در قالب موضوعات چهارگانه ذیل مورد مطالعه و مطالعه قرار گرفته­اند:

  • پردازش اطلاعات سازمانی[1]
  • هوشمندی کسب و کار یا هوش سازمانی[2]
  • شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • شناخت سازمانی[3]
  • بهبود سازمانی[4]

 

اینک به تبیین مختصر هر یک از موضوعات مذکور می­پردازیم:

 

پردازش اطلاعات سازمانی

در خلال چند دهه گذشته، مدیریت دانش بیشتر در ارتباط با رایانه و سیستم­های اطلاعاتی مورد توجه بوده ­می باشد. در این دوره بیشتر کوشش­ها بر یافتن بسته­های نرم­افزاری که بتوان از آن در ثبت رخدادها و فعالیت‌های مدیریت دانش بهره گیری نمود، متمرکز شده بود. دانش، مفهومی ساده و صریح داشت لذا صحت دانش بایستی به تایید نرم­افزار می­رسید. معضلات اصلی مدیریت دانش در این دوره به نحوه ذخیره­سازی و توزیع آن مربوط می­گردید. اعتقاد بر این بود که دانش بایستی از طریق سیستم­های رایانه­ای ذخیره و توزیع گردد. در این دوره که از سال 1970 شروع می­گردد متخصصان هوش مصنوعی و ارائه­کنندگان نرم­افزارها، بیشترین اثر را بر مدیریت دانش گذاشته­اند. دانش انسانی می­بایست به صورت طبقه­بندی شده در سیستم­های ذخیره می­گردید. زیرا تنها این سیستم­ها می­توانند جنبه­های غیرصحیح دانش را شناسایی کنند (تومی، 1999). دونالدمیکی، در سال 1983 در مقاله­ای با عنوان ‹‹تعریف مجدد الگوی دانش›› می­نویسد: ‹‹رایانه تنها پالایشگاه دانش بشر می باشد، دانش بشر بایستی به تأیید رایانه برسد›› (میچی[5]، 1983). باب­رو و وینوگراد[6] در سال 1997 در مقاله­ای با عنوان ‹‹زبانی برای ارائه دانش›› نیز تاکید کرده­اند که در دهه 1970 و 1980 تمرکز تحقیقات هوش مصنوعی بر روی ماشینهای پردازشگر دانش بوده­می باشد. در این دوره بانکهای اطلاعاتی مدیریت، گسترش قابل توجهی یافتند. مانند اهداف عمده­ای که در این دوره تعقیب می­گردید، ساخت مخازن عظیمی برای دانش بوده­می باشد، به طوری که بتوان تمام داده­های مورد نیاز مدیریت در آن جای داد. سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت (MIS) به گونه­ای طراحی شده بودند که بیشتر، مدیران سطوح عالی سازمان می­توانستند از آن بهره گیری کنند ( باب­رو و وینوگراد، 1997).

[1]. Organizational Information Processing

[2]. Business Intelligence

[3]. Organizational Cognition

[4]. Organizational Development

[5] Michie

[6] Bobrow & Winograd

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

هدف اصلی

  • ارزیابی وضعیت عوامل زمینه­ای در پیاده­سازی مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان

اهداف فرعی (ویژه):

  • مطالعه و ارزیابی وضعیت شاخص­های عامل فناوری برای استقرار مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان
  • مطالعه و ارزیابی وضعیت شاخص­های عامل فرهنگی برای استقرار مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان
  • مطالعه و ارزیابی وضعیت شاخص­های عامل فرآیندهای مدیریت دانش برای استقرار مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان
  • مقایسه دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان در ارتباط با زیرساخت های مدیریت دانش

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه مقایسه¬ای آمادگی دستگاه¬های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان در زمینه¬ی زیرساخت¬های پیاده¬سازی مدیریت دانش  با فرمت ورد