دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه مقایسه¬ای آمادگی دستگاه¬های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان در زمینه¬ی زیرساخت¬های پیاده¬سازی مدیریت دانش

قسمتی از متن پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

انتقادات وارد بر مدیریت دانش

در این بخش بعضی از انتقادات وارد بر مدیریت دانش را به گونه اختصار مورد مطالعه قرار می‏دهیم. به عنوان مثال، در یک مورد کاوی توسط لیغ دونوگو[1] انجام گردید، رؤسای شرکت دریافتند که تکنولوژی جدید اینترانت به گونه عمده توسط کارکنان برای چک کردن منوی تریای سازمان بهره گیری شده می باشد. ساندرا موفت[2] و ردنی مکادم[3] به سناریوی آشنایی تصریح می‏کنند که در آن مدیران میلیون‏ها دلار صرف تکنولوژی‏های جدید می‏کند. فقط برای اینکه دریابند که بازگشت سرمایه‏ها اندک بوده می باشد. آنان همچنین به یک هراس مشترک در تبدیل دانش ضمنی به صریح تصریح می‏کنند که سازمان‏ها عینیت بخشیدن و تثبیت دانش را (با غفلت کامل از عنصر انسانی مدیریت دانش) سرانجام به اطلاعات ساکن و ناکارآمد تبدیل می‌کنند.  ریچارد مکدرموت[4] مورد بزرگتری از عدم انعطاف‏پذیری را توصیف می‏کند که در آن یک کمپانی تولیدات پرمشتری کوشش نمود تا یک مخزن دانش ایجاد کند اما نتیجه‏اش ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی نامنسجم بود. کارمندان می‏دانستند که کار آن‏ها بسیار متنوع‏تر از آن می باشد که بتوان آن را در یک بانک اطلاعاتی گردآوری نمود. با این همه رئیس شرکت فقط برای اینکه دریابد که بانک اطلاعاتی فاقد اطلاعات دارای تاثیر برای آن‏ها در ارتقای فرایندهای کاری و یادگیری مشارکتی می باشد؛ آنان را به انجام آن بر آن می دارد. مجموعه مقالات سال گذشته ایفلا تحت عنوان مدیریت دانش، کتابداران و کتابخانه‏ها در طلب حق خود به شکست بسیاری از سیستم‏های مدیریت دانش در انطباقشان با نیازها و انتظارات شرکت‏ها تصریح می‏کند و در یک نتیجه‏گیری بحث‏برانگیز اظهار می‏کند که این شکست‏ها بخاطر ضعف آموزش بهره گیری کننده می باشد و اعلام می‏کند که راه‏حل برای حل این مشکل وارد کردن کتابداران می باشد که همه چیز را درمورد آموزش بهره گیری کننده می‏دانند. ما این نتیجه‏گیری را بحث‏برانگیز می‏خوانیم، زیرا که بخاطر عدم شواهد عملی، فرض عمومی بر این می باشد که شکست به بهره گیری‏کنندگان مربوط می‏گردد؛ نه سیستم‏های جدید و واقعیت این می باشد که توجهی به دیگر عوامل احتمالی مثل مسائل توسعه سیستم‏ها نمی‏گردد.

محققین و دانشگاهیان دیدگاه متفاوتی در خصوص مدیریت دانش اتخاذ کرده و گستره‌ای از راه‌حل‌های فناوری تا مجموعه‌ای از دستورات عملی را در نظر دارند. به عنوان مثال اکثر مدیران تجاری، قابلیت‌های کامپیوترها و فناوری‌های ارتباطی را در مدیریت دانش عقیده دارند، این افراد استدلال می‌کنند که فناوری اطلاعات می‌تواند از انبوه اطلاعات ذخیره شده در منابع قدیمی مانند مراکز فروش، کارت‌های اعتباری مشتریان، فروش‌های تبلیغاتی و اطلاعات مربوط به تخفیف‌های مقطعی، «دانش» فراهم آورد. یا بعضی دیگر بر این باورند که «دانش» در ذهن بشر‌ها می باشد و آموزش کارکنان و انگیزه عوامل کلیدی مدیریت آن به شمار می‌طریقه.

[1] Donogo

[2]Moft

[3] Mekadem

[4] Mackdermott

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

هدف اصلی

  • ارزیابی وضعیت عوامل زمینه­ای در پیاده­سازی مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان

اهداف فرعی (ویژه):

  • مطالعه و ارزیابی وضعیت شاخص­های عامل فناوری برای استقرار مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان
  • مطالعه و ارزیابی وضعیت شاخص­های عامل فرهنگی برای استقرار مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان
  • مطالعه و ارزیابی وضعیت شاخص­های عامل فرآیندهای مدیریت دانش برای استقرار مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان
  • مقایسه دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان در ارتباط با زیرساخت های مدیریت دانش

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه مقایسه¬ای آمادگی دستگاه¬های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان در زمینه¬ی زیرساخت¬های پیاده¬سازی مدیریت دانش  با فرمت ورد